BACKGROUNDS OF UKRAINIAN MACHINE-BUILDING ENTERPRISES MARKETING ACTIVITY REENGINEERING

  • Denys Kobyzskyi Sumy State University; EMC of JSC “Nasosenergomash Sumy”
Keywords: machine-building branch, innovation, new product, technology, motivation, marketing activity, business-process, new market.

Abstract

Severe decrease of Ukrainian industry in general and Ukrainian machine-building branch economic results requires the most rapid and effective measures to create effective methodological platform for crisis stop. To define the most effective instruments and the most priority directions the author of the article analyzed backgrounds of the current situation. He researched such important, and problem in the same time, aspects as: motivate work with a personal, corporative consciousness, innovations implementation, new products developing, new markets mastering, orders book filling. Marketing activity was defined as the most priority direction for redesigning; marketing activity re-engineering was defined as the most effective instrument. The author stated the task to create new image of machine- building enterprise marketing, its new functions, limits of influence and aims. Defined backgrounds create clear initial conditions for the following developing the most effective methodological recommendations of Ukrainian machine-building enterprises’ marketing activity re-engineering.

References

Професійна нормативно-правова бібліотека «НормативPro» // Офіційний веб-сайт [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://document.ua/pro-shvalennja-koncepciyi- zagalnoderzhavnoyi-cilovoyi-ekonom-doc154695.html.

Офіційний веб-сайт Державної служби статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ukrstat.gov.ua/.

Офіційний веб-сайт Національного Банку України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://bank.gov.ua/control/uk/publish/category?cat_id=40823.

Хаммер, М. Реинжиниринг корпорации: Манифест революции в бизнесе; пер. с англ. / М. Хаммер, Дж. Чампи. – СПб. : Изд-во СПбУ, 1997. – 332 с.

Таранюк, Л. М. Реінжиніринг бізнес-процесів промислових підприємств: теорія, методологія, практика : монографія / Л. М. Таранюк. – Суми : “Мрія-1”, 2014. – 608 с.

Гвоздь, М. Я. Використання інструментарію реінжинірингу в структурі інноваційної діяльності машинобудівних підприємств / М. Я. Гвоздь // Вісник «Проблеми економіки та управління. – Львів : Вид-во Нац. ун-ту «Львівська політехніка». – 2009. – № 640. – С. 248–251.

Гвоздь, М. Я. Реінжиніринг бізнес-процесів як засіб підвищення ефективності функціонування виробничих підприємств / М. Я. Гвоздь, І. В. Парій // Вісник «Проблеми економіки та управління». – Львів : Вид-во Нац. ун-ту «Львівська політехніка». – 2010. – № 668. – С. 253–257.

Ілляшенко, C. М. Маркетинг інновацій і інновації в маркетингу : монографія / С. М. Ілляшенко. – Суми : «Університетська книга», 2008. – 615 с.

Article views: 5
PDF Downloads: 3
Published
2017-09-30
How to Cite
Kobyzskyi, D. (2017). BACKGROUNDS OF UKRAINIAN MACHINE-BUILDING ENTERPRISES MARKETING ACTIVITY REENGINEERING. Mechanism of an Economic Regulation, (3 (77), 76-84. Retrieved from http://www.mer-journal.sumy.ua/index.php/journal/article/view/324
Section
COMPANY ECONOMICS AND ORGANIZATION OF PRODUCTION