ФАКТОРИ ВПЛИВУ НА СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ БАНКІВСЬКИМ РИТЕЙЛОМ

  • Тетяна Васильєва Навчально-науковий інститутй фінансів, економіки та менеджменту імені Олега Балацького Сумського державного університету
  • Яна Кривич Навчально-науковий інститут бізнес-технологій «УАБС» Сумського державного університету
  • Інна Леміш Навчально- науковий інститут бізнес-технологій «УАБС» Сумського державного університету
Ключові слова: банківський ритейл, безготівковий розрахунок, дистрибуція, інновація, трансформація банків

Анотація

У статті розглянуто підходи до визначення «банківський ритейл», запропоновано трактувати його як окремий сегмент фінансового ринку щодо надання роздрібних банківських послуг із врахуванням потреб клієнтів. Здійснено аналіз сучасного стану роздрібного банківського бізнесу України за спектром основних продуктів та послуг, що відносяться до банківського ритейлу: послуги з використання платіжних карток, прийом та зарахування коштів на депозитний рахунок, споживче кредитування, іпотечні кредити, операції з обміну валюти, інші види розрахунково- касового обслуговування, оренда індивідуальних банківських сейфів. На основі аналізу сучасних каналів збуту банківського ритейлу визначено необхідність створення так званого «віртуального банку», без звичних офісів і відділень, та розвиток мобільних і онлайн-каналів збуту. Розглянуто основні фактори впливу на управління роздрібним банківським бізнесом (масове використання мережі Інтернет, глобалізаційні та інтеграційні процеси, посилення конкуренції між банками та небанківськими установами, технологічний розвиток, нові підходи до просування банківських продуктів) та встановлено ключову роль інформаційних та цифрових технологій у розвитку і функціонуванні банківського ритейлу. В статті виявлено основні проблеми стратегічного управління банківським ритейлом в Україні, проаналізовано досвід провідних країн світу щодо практичного впровадження інновацій у банківському ритейлі та перспективи їх застосування в Україні, у тому числі: розробка та впровадження програного забезпечення і цифрових платформ для автоматизації діяльності банку; застосування в діяльності банків децентралізованої технології блокчейн; технології з обробки та аналізу значних масивів інформації Big Data; технології використання смартфонів для здійснення різноманітних розрахунків Near Field Communication (NFC); технології біометрії для процедури ідентифікації; використання чат-ботів та віртуальних помічників для автоматизації процесів роботи з клієнтами.

Посилання

Банківська справа: організація діяльності комерційного банку / за ред. Г. Н. Бєлоглазова, Л. П. Кроливецької. Банківська справа : підручник / за ред. Г. Н. Бєлоглазова, Л. П. Кроливецької. – 5-те вид., перероб. і доп. – Москва : Фінанси і статистика, 2003. – 592 с.

Гребенюк, Н. В. Стратегічне управління банком в контексті трансформації банківської системи України : дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук: спец. 08.00.08 – Гроші, фінанси і кредит / Гребенюк Надія Василівна. – К., 2018. – 328 с.

Демченко, А. М. Економічна сутність ритейлу в банківському секторі України та можливості його вдосконалення / А. М. Демченко // Регіональна економіка. – 2015. – № 3. – С. 101–108.

Демченко, А. М. Сучасний стан банківського ритейлу в Україні / А. М. Демченко // Фінансовий простір. – 2014. – № 3(15). – С. 48–52.

Звіт Національного банку України Про фінансову стабільність (червень 2018) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://bank.gov.ua/doccatalog/document?id=71475860.

Кириленко, С. Зміна парадигми продажу банківських послуг в умовах розвитку цифрових каналів дистрибуції / С. Кириленко // Світ фінансів. – 2016. – № 4(49). – С. 140–147.

Лапко, О. О. Інноваційні механізми ритейлу в банківському секторі України / О. О. Лапко, А. М. Демченко // Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики. – 2014. – Вип. 2. – С. 65–72.

Операції банків України з електронними грошима [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://bank.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=125412&cat_id=22918283.

Пантєлєєва, Н. Полівекторність інновацій роздрібного бізнесу: реалії сьогодення / Н. Пантєлєєва // Вісник НБУ. – 2013. – № 5. – С. 15–21.

Рейтинг банків: як почувалися фінустанови в І кварталі 2018 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://mind.ua/publications/20184781-rejting-bankiv-yak-pochuvalisya- finustanovi-v-i-kvartali-2018-roku.

Ринок платіжних карток України: статистична інформація НБУ [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://bank.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=75700271.

Статистичні дані НБУ щодо ринку платіжних карток [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://bank.gov.ua/control/uk/publish/category?cat_id=79219.

Переглядів статті: 7
Завантажень PDF: 3
Опубліковано
2018-09-17
Як цитувати
Васильєва, Т., Кривич, Я., & Леміш, І. (2018). ФАКТОРИ ВПЛИВУ НА СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ БАНКІВСЬКИМ РИТЕЙЛОМ. Mechanism of an Economic Regulation, (3 (81), 54-65. вилучено із http://www.mer-journal.sumy.ua/index.php/journal/article/view/282
Розділ
МАКРОЕКОНОМІЧНІ МЕХАНІЗМИ