СИМБІОЗ ОФЛАЙН ТА ДІДЖИТАЛ-РИТЕЙЛУ: УКРАЇНСЬКИЙ КОНТЕКСТ

  • Альона Наторіна ПВНЗ «Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая»
Ключові слова: діджиталізація, діджитал-бізнес, діджитал-трансформація, офлайн-бізнес, ритейл

Анотація

Обґрунтовано та науково доведено, що ритейл є однією зі складових економіки України у контексті забезпечення її сталого розвитку. Детерміновано симбіоз офлайн та діджитал-ритейлу як один з альтернативних варіантів успішної діяльності у сучасному середовищі з перманентними ринковими змінами, з огляду на тренд діджиталізації. Цілі статті – дослідження ландшафту й особливостей діджитал та офлайн-бізнесу ритейлерів, а також розробка рекомендацій щодо персистентного розвитку діджитал-бізнесу для ритейлерів з традиційною торговельною мережею у контексті українських реалій. Методичним інструментарієм дослідження є загальнонаукові підходи – системний, структурний, комплексний, процесний; методи – наукової дедукції й індукції, системного, логічного та компаративного аналізу, синтезу, порівняння й аналогії. Досліджено найбільші українські ритейлери у сегменті food-ретейл, що реалізують симультанно діджитал та офлайн-бізнес. Визначено обсяги онлайн-торгівлі у загальній структурі товарообігу України. Проведено компаративний аналіз обсягів витрат онлайн-покупців в Україні, Східній Європі та світі. Обґрунтовано перспективи ведення діджитал-бізнесу. Діагностовано особливості діяльності онлайн-покупців та визначено їх діджитал-активність. Проаналізовано розвиток діджитал-бізнесу food-ритейлерів та інтерпретовано тренди українського онлайн ритейлу. Базуючись на результатах діагностики діяльності українських ритейлерів у сегменті food-ритейл, та, враховуючи поточні ринкові тенденції, визначено перспективні напрями персистентного прогресивного розвитку діджитал-бізнесу. Апробація наданих у статті рекомендацій засвідчує доцільність їх застосування ритейлерами для максимального задоволення гетерогенних запитів, потреб і уподобань онлайн-покупців, а також стрімкої експансії нових ринкових сегментів.

Посилання

Cable (2019). Worldwide broadband speed league 2019. Retrieved from https://www.cable.co.uk/broadband/speed/worldwide-speed-league/.

EVO Company (2019). EVO. Business Publication. Retrieved from https://evo.company/ua/.

Grewal, D., Motyka, S. & Levy, M. (2018). The Evolution and Future of Retailing and Retailing Education. Journal of Marketing Education, 40(1), 85–93. DOI: https://doi.org/10.1177%2F0273475318755838.

Hagberg, J., Sundstrom, M. & Egels-Zanden, N. (2016). The digitalization of retailing: an exploratory framework. International Journal of Retail & Distribution Management, 44(7), 694–712. DOI: https://doi.org/10.1108/IJRDM-09-2015-0140.

Icon, C. & Power, D. (2018). Challenges for digital transformation – towards a conceptual decision support guide for managers. Journal of Decision Systems, 27, 38–45. DOI: https://doi.org/10.1080/12460125.2018.1468697.

MLab (2019). MongoDB Hosting. Retrieved from https://mlab.com/.

Nakono (2019). Forecasts. Online Retail. Total Expenditure and Average Spending per User. Retrieved from https://fusion.nakono.com/data/online-retail-total-expenditure-and-average-spending- per-user.

Natorina, A. (2018). Online retailers’ management system of marketing commodity policy. Economic Annals-XXI, 174(11–12), 69–72. DOI: https://doi.org/10.21003/ea.V174-11.

Nielsen (2018). Future Opportunities In FMCG E-Commerce. Report. Retrieved from https://www.nielsen.com/mena/en/insights/report/2018/future-opportunities-in-fmcg-ecommerce/#.

Picodi (2018). Kakim byl onlayn-shopping v Ukraine v 2018 godu [What was online shopping in Ukraine in 2018]. Retrieved from https://www.picodi.com/ua/mozhna-deshevshe/kakim-byl-onlajn- shopping-v-ukraine-v-2018-godu.

Reinartz, W. & Imschlob, M. (2017). From Point of Sale to Point of Need: How Digital Technology Is Transforming Retailing. Marketing Intelligence Review, 9(1), 42–47. DOI: https://doi.org/10.1515/gfkmir-2017-0007.

Similarweb (2019). Website Traffic Statistics. Retrieved from https://www.similarweb.com/.

The Nielsen Company (2018). Insights. Retrieved from: https://www.nielsen.com/ua/uk/insights/

The State Statistics Service of Ukraine (2019). Catalogue of Official Statistical Publications. Retrieved from http://ukrstat.org/en.

The Ukrainian Retail Association (2019). Analytics. Retrieved from https://rau.ua/en/analyticsen/.

TNS, Kantar Group Company (2019). Brave mobile Ukraine. Retrieved from https://tns-ua.com/.

Переглядів статті: 4
Завантажень PDF: 3
Опубліковано
2019-09-07
Як цитувати
Наторіна, А. (2019). СИМБІОЗ ОФЛАЙН ТА ДІДЖИТАЛ-РИТЕЙЛУ: УКРАЇНСЬКИЙ КОНТЕКСТ. Mechanism of an Economic Regulation, (3(85), 39-48. https://doi.org/10.32782/10.21272/mer.2019.85.04
Розділ
МАКРОЕКОНОМІЧНІ МЕХАНІЗМИ